Trænings af bækkenbunden ved hjælp af bækkenbundsøvelser også kaldet knibeøvelser er faktisk ganske nemme at udføre, når først man har fået taget på det.

Mange synes dog at det er meget lettere hvis man bruger lidt hjælp. Enten kugler eller apparater beregnet til træning af den indvendsige mukulartur. på den måde bliver dine bækkenbundsøvelser også nemmere.

Mange har brug for hjælp i form af kugler eller træningsprodukter

Du er ikke alene hvis du synes at det er svært. Op mod 50% af de kvinder der besøger knib.dk har brug for hjælp. Det er også nemmere når man bruger lidt hjælp og kan faktisk være både mere behageligt og meget sjovere.
Vi anbefaler at du finder dine hjælpemidler her. Hent træningsproprammet længere nede.

Find de rigtige bækkenbundskugler her

Når du bruger hjælpemidler i form af enten kugler eller trænere får du hurtigere et resultat. Det er dog vigtigt forsat at følge programmet og holde din træning i gang. Det er ikke nok kun at bruge dem ind i mellem, da du skal træne en muskel og som med alt anden træning er det vigtigt at det er vedvarende.

Her er hvordan du laver bækkenbundsøvelserne helt simpelt

Vi anbefaler at du læser hele artiklen om knibeøvelser, hvis ikke du har “fundet” bækkenbunden endnu så du er sikker på at du gør det rigtigt.

  1. Start med at indtage den stilling, der passer dig bedst. Tag et par dybe indåndinger og slap af i kroppen.
  2. Lav en lille serie hurtige små knib, så du kommer i kontakt med din bækkenbund og hold derefter en lille pause.
  3. Knib derefter 6 sek. og slap af i 6 sek. – gentag 6 gange.
  4. Slut af med at knibe så længe, som du kan holde knibet og slut med en tilsvarende lang afslapning.
  5. Lav øvelsen 3 gange dagligt. Huskereglen i starten er: 6x6x6 tre gange om dagen.

Hent gratis træningsprogram her

Det er altså bare meget nemmere når man bruger et træningsprogram. Se vores helt gratis og nemme illustrationer, udviklet sammen med Vivi Hollænder.

Bækkenbundstrænings program